Futó Projektek
Projekt címe: "ROMA ÉRTÉKEK"- KULTURÁLIS ÉRTÉKEINK, HAGYOMÁNYAINK MEGŐRZÉSE ÉS ÁTADÁSA
Projektazonosító: EFOP-1.3.4-16-2017-00043
Projekt időtartama: 2018. 02. 01. - 2021. 01. 31.
A pályázat által megvalósulható projekt célja a roma kulturális értékek, hagyományok megőrzése, intézményeinek, szervezeteinek fejlesztése, a nemzetiségi nyelvhasználat elősegítése továbbra is fontos feladat, melyhez a nemzetiségi önkormányzatok, civil szervezetek, egyházak és a kulturális intézmények tevékenységükkel jelentősen hozzájárulnak.
Projekt címe: „Okoska Tanoda” Abaligeten
Projektazonosító: EFOP-3.3.1-16-2017-00032
Projekt időtartama: 2017. 07. 01. - 2018. 11. 01.
Az „Okoska” Tanoda célja az Abaligeti általános iskolába járó hátrányos helyzetű és halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek számára biztosítja a lehetőséget arra, hogy tanulmányi , szocializációs, pályaorientációs problémáik megoldásához szakmai segítséget kapjanak.
A tanodai nevelők elsődleges feladata a gyermekek tanulásának segítése, az egyéni fejlesztés, valamint a tehetséggondozás és a pályaorientáció, szocializáció, életpálya-építés, a mentorok fel adata elsősorban a közösségépítés, szabadidős programok szervezése, valamint az egyéni fejlesztésben való közreműködés.
Célunk még, hogy tanulóink iskolai eredményei javuljanak, képességeik, készségeik fejlődjenek, a programba résztvevők közül minél többen jussanak el középiskolákba, majd az érettségiig, vagy minőségi szakképzésben tanuljanak tovább.
A tanulásban elért sikerek növelik az önbizalmat, erősítik a személyiséget, és olyan képességeket fejlesztenek, melyek birtokában könnyebb boldogulni a mindennapi életben. A nyitott közösségi programok - a településen és környékén, ki rekesztésektől mentes, befogadó légkört alakítanak ki a helyi társadalomban.
Lezárult Projektek
Projekt címe: „Okoska Tanoda Abaligeten”
Projektazonosító:TÁMOP-3.3.9.A-12/2-2012-0093
Projekt időtartama: 2013. 05. 15. - 2015. 05. 14.
A Tanoda megalakításának és működtetésének célja az volt, hogy a diákok iskolai tanulását támogassa oly módon, hogy az ismeretszerzés hatékonyabbá tételéhez alkalmazza az egyéni tanulási igényekre reagáló tanulásszervezési eljárásokat, az alternatív, nem formális, informális tanulási formákat. Mindezek hatása úgy csapódjon le, hogy az iskolai tanulmányaik eredményesebbek legyenek, csökkenjen a lemorzsolódás, és növekedjen a diákok esélye a munkaerő piacon jól használható szakmák elsajátítására, valamint más közép- és felsőfokú intézményekben való továbbtanulásra.
Tanodánkban a fiatalok személyiségének komplex fejlesztését tűztük ki célul, emellett minták prezentálásával és tanácsadással szüleik szerepének erősítését és felelősségérzetét is segítjük. A fiatal személyiség egyéni igényeit figyelembe véve alakítjuk ki és valósítottuk meg minden egyes tanulónk fejlesztési tervét, amelyek nem csupán a felzárkóztatást célozták, hanem az egyéni tehetség megtalálását és kibontakoztatását is. Az eredményes felzárkózás megteremti annak a lehetőségét is, hogy növekedjen a formális iskolai keretekbe történő integrálódás esélye a résztvevő tanulók számára.
Célunk még, hogy a Tanoda tanulóinak iskolai eredményei javuljanak, képességeik, készségeik fejlődjenek, növekedjen a programba résztvevő érettségit szerző végzős tanulók, valamint a minőségi szakképzésben továbbtanulók száma. A tanulásban elért sikerek növelik az önbizalmat, erősítik a személyiséget, és olyan képességeket fejlesztenek, melyek birtokában könnyebb boldogulni a mindennapi életben.
Ezzel együtt - mivel a tanodai közösségi programokat nyitottá szeretnénk tenni - a településen és környékén nyitott, kirekesztésektől mentes, befogadó légkört tudunk biztosítani a helyi társadalomban.
A Tanoda feladata azonban nem csak az oktatáshoz kapcsolódó tanulás-segítés.
Legfontosabb nevelési célként a helyes énkép, a felelősségérzet és az önálló életvezetés kialakítása is megfogalmazható.
Projekt címe: „Mosoly” Ifjúsági Klub Abaligeten
Támogató: Belügyminisztérium Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács
Projekt időtartama: 2016. 01. 01. - 2016. 05. 15.
Általános cél: az Abaliget és környékén élő hátrányos helyzetű, elsősorban roma gyermekek/fiatalok társadalmi befogadásának megalapozása olyan komplex bűnmegelőzési modell program kialakításával és működtetésével, mely segít abban, hogy a célcsoport ne váljon sem elkövetővé, sem áldozattá. Az ebben érintett helyi szereplők közötti együttműködések erősítése.
Közvetlen cél: ifjúsági klub létrehozása és működtetése, heti 3 alkalommal, elsősorban a fiatalok hasznos szabadidő eltöltésére, valamint a tevékenységeknél felsorolt tematikus klubnapok, egyéb foglalkozások, fórumok, sportolási lehetőség biztosítása.
Rövidtávú cél: a célok elérését segítő konkrét bűnmegelőző tevékenységek megvalósítása a projektidőszak végéig.
Hosszú távú cél: a résztvevő fiatalok a társadalom hasznos tagjaivá, csoportjuk erős, egymást segítő, igazi közösséggé válnak.