Kedvezményezett neve: Kárpát-medencei Romákért Érdekvédelmi Közhasznú Egyesület
Projekt címe: "Okoska Tanoda" Abaligeten
Szerződött támogatás összege: 18.849.356,- Ft
Támogatás mértéke (%-ban): 100,00 %
Projekt tartalmának bemutatása: lentebb olvasható
Projekt tervezett befejezési dátuma (ha megvalósult, akkor a tényleges befejezés): 2018.11.01.
Projekt azonosító száma: EFOP-3.3.1-16-2017-00032
A Tanoda megalakításának és működtetésének célja az volt, hogy a diákok iskolai tanulását támogassa oly módon, hogy az ismeretszerzés hatékonyabbá tételéhez alkalmazza az egyéni tanulási igényekre reagáló tanulásszervezési eljárásokat, az alternatív, nem formális, informális tanulási formákat. Mindezek hatása úgy csapódjon le, hogy az iskolai tanulmányaik eredményesebbek legyenek, csökkenjen a lemorzsolódás, és növekedjen a diákok esélye a munkaerő piacon jól használható szakmák elsajátítására, valamint más közép- és felsőfokú intézményekben való továbbtanulásra.
Tanodánkban a fiatalok személyiségének komplex fejlesztését tűztük ki célul, emellett minták prezentálásával és tanácsadással szüleik szerepének erősítését és felelősségérzetét is segítjük. A fiatal személyiség egyéni igényeit figyelembe véve alakítjuk ki és valósítottuk meg minden egyes tanulónk fejlesztési tervét, amelyek nem csupán a felzárkóztatást célozták, hanem az egyéni tehetség megtalálását és kibontakoztatását is. Az eredményes felzárkózás megteremti annak a lehetőségét is, hogy növekedjen a formális iskolai keretekbe történő integrálódás esélye a résztvevő tanulók számára.
Célunk még, hogy a Tanoda tanulóinak iskolai eredményei javuljanak, képességeik, készségeik fejlődjenek, növekedjen a programba résztvevő érettségit szerző végzős tanulók, valamint a minőségi szakképzésben továbbtanulók száma. A tanulásban elért sikerek növelik az önbizalmat, erősítik a személyiséget, és olyan képességeket fejlesztenek, melyek birtokában könnyebb boldogulni a mindennapi életben.
Ezzel együtt - mivel a tanodai közösségi programokat nyitottá szeretnénk tenni - a településen és környékén nyitott, kirekesztésektől mentes, befogadó légkört tudunk biztosítani a helyi társadalomban.
A Tanoda feladata azonban nem csak az oktatáshoz kapcsolódó tanulás-segítés.
Legfontosabb nevelési célként a helyes énkép, a felelősségérzet és az önálló életvezetés kialakítása is megfogalmazható.